środa, 18 kwietnia 2012

Wariacja na temat musu

Wariacja na temat musu
Uwielbiam owoce, a jeszcze bardziej szybkie i proste desery. Ta propozycja jest idealna dla osób na diecie, ale przy kilku zamianach może też osłodzić życie nie jednemu łasuchowi.
  
Składniki na 4 porcje:
5 kiwi.
1 mango.
300g mrożonych lub świeżych truskawek.
300ml gęstego jogurtu.*
Dodatki, które ja wybrałam:
Szczypta cynamonu.
3 łyżeczki cukru pudru.
Łyżeczka ekstraktu z wanilii. 

Przygotowanie:
1. Obrać kiwi, pokroić i zmiksować na mus.
2. Cienko obrać mango, odkroić od pestki, pokroić w kostkę oraz zmiksować na papkę.
3. Jeśli używamy mrożonych truskawek, to wcześniej rozmrozić oraz zmiksować na mus.
4. Na tym etapie można dodać własne dodatki do jogurtu albo pozostawić go bez zmian, wtedy będzie bardziej dietetycznie. **
5. Wykładamy musy na przemian do docelowego naczynia, kolejność jest dowolna. Na wierzchu można oprószyć cynamonem, kakao lub gorzką czekoladą.***

Smacznego!
*Jeśli chcemy zaszaleć zamiast jogurtu możemy wykorzystać gałkę lodów waniliowych lub śmietankowych.
** Ja wybrałam cukier puder oraz ekstrakt z wanilii żeby przełamać kwaskowatość kiwi. Dobrze będzie również smakować z odrobiną amaretto.
***Musy efektownie będą wyglądały w kieliszkach od szampana. Ja wykorzystałam niskie, okrągłe szklani ze względów praktycznych – łatwiej się z nich je.


Pomysł zaczerpnięty z Teletygodnia nr 16. 
Wersja z jogurtem bez cukru pudru ma 140 kcal na jedna porcję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz